Załóż bloga Zaloguj się



Kalendarze książkowe - cz.02 - znakowanie

08/16/2017 10:41

Kalendarze książkowe bez żadnych opcji znakowania są zwykłymi kalendarzami, które w żaden sposób nie będą sprawdzały się jako reklama firmy. Jak więc przerobić "zwykły kalendarz" na wartościową reklamę Twojej firmy? W tym celu stosuje się przerózne sposoby znakowania i uzupełniania okładek o efektowne znaki graficzne i tym podobne.

Aby sprawić, że kalendarze stają się wyrafinowanym gadżetem reklamowym, na sam początek nalezy zastanowić się na czy nat na prawdę nam zależy. W pierwszej kolejności konieczne będzie określenie czy reklama ma być pełnokolorowa, czy też spodziewamy się uzyskać subtelne, eleganckie efekty jakie dają specyficzne formy znakowania okładek w opcji monochromatycznej.

Kolejnym tematem do rozważenia będzie rozmiar nanoszonej reklamy. Kupując kalendarze książkowe możemy określić czy reklama na okładce ma być duża, czy też niewielka, a ta decyzja w wielu przypadkach determinuje wybór metody znakowania.

Popularne typy znakowania

Znakowanie, czyli umieszczanie reklamy na kalendarzu książkowym, przybiera różne formy. Najczęściej można spotkać się z następującymi opcjami:

  • tłoczenie ślepe
  • hotstamp
  • nadruk
  • pełny zadruk

Każda opcja jest dobra i każda dobrze sprawdza się w określonych warunkach. Dwie pierwsze opcje, to tak zwane tłoczenie, które w pierwszym przypadku wykonywane jest na zasadzie "ślepego tłoku", natomiast w opcji hotstampu, do tłoczenia wykorzystuje się specjalną folię. Opcja nadruku tyczy nadrukowywania niewielkich elementów na okładce, natomiast pełny zadruk, to wariant umożliwiający umieszczenie grafiki na całej okładce.

Tłoczenie

Tłoczenie jest prawdopodobnie najczęściej stosowanym rodzajem znakowania.

Kalendarze książkowe z tłoczeniem na okładce, to jedna z bardziej eleganckich form umieszczenia reklamy na okłade. Zastosowanie tłoczenia ślepego uzyskuje się bardzo fajne efekty przebarwienia oprawy w miejscu tłoczenia. Odcisk tłoka jest wyraźny i bardzo efektowny, a co jest bardzo istotne, idealnie komponuje się kolorystycznie z pozostałą częścią okładki. Tłoczenie z folią (hotstamp) umożliwia naniesienie na okładke logo firmy w kolorze srebrnym, złotym lub innym kolorze metalicznym, co pod warunkiem dobrania odpowiednij kolorystyki okładki daje oszałamiające efekty.

Nadruki

Nadruk ma jedną główną przewage nad tłoczeniem, czyli możliwość umieszczenia grafiki w pełnym kolorze. W przypadku, gdy kalendarze książkowe oprawione są materiałem skóropodobnym, najczęściej stosuje się druk UV, lecz w tym przypadku nie jest polecane nadrukowywanie dużych elementów, lecz drobnych, jak na przykład logo firmy. Jeżeli jednak zależy Ci na zadrukowaniu całej oprawy, to w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zamówienie kalendarzy w oprawie papierowej, które można dowolnie zadrukowywać standardowymi technikami druku.

Opcje, które zostały opisane powyżej, to wpsaniały ogrom mozliwości dostosowania kalendarzy książkowych do własnych upodobań. Wybranie rodzaju znakowania nie jest proste, lecz na szczęście w tym przypadku nie ma złych wyborów.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz


Odpowiedź

Komentarze

RANKING STRON. Darmowa reklama w internecie. Darmowe statystyki TOPLISTA. Najlepsza toplista. Ranking. Fajne forum dyskusyjne - ranking forum. Najlepsze fora.